Hi! Put your welcome address here. If you have time, please check my website : http://stuckmuffin.info. See You There!
Disclaimer
Welcome to my blog. Before anything else please follow these rules : No ripping, spamming, and any type of childish acts. Respect is a must. Best-viewed with screen resolutions 1024x768. Enjoy your stay and have fun!
put your site stats here
bold,italic,underlined
Navigations

Profile Blog Links Joined Credits
I am ME
Put Your profile Here. Make it simple and not fugly okay? as long as it is catchy, its okay! :D say what you wanna say,say what you wanna say,say what you wanna say!

Doing...
Feeling : _______
Eating : _______
Doing : _______
Watching : _______
Listening to : _______

Tagboard
Shout mix or cbox? abything just decide for yourself. width="210px"for sure ;)
Daily Reads
Cynna | Cynna | Cynna | Cynna | Cynna

Rotten Things
Mac 2010 | April 2010 | Julai 2010 | Ogos 2010 | September 2010 | Oktober 2010 | Disember 2010 | Ogos 2011 | September 2011 |

realize
benda paling ana inginkan..
ramadhan tidak lama lagi
susah .. cubaan dari Allah
Program Aku Jiwa Pahlawan
keistimewaan menjaga solah dan seksaan meringankan...
kemas dapur
btanye didalam kelas banyak kali
latihan XPDC, kembali pada zaman kanak2...
pantun antara ku dan alya tentang acyah yg lena di...

Music
Music Here!

debat antara kelas - Kemerdekaan asas Kemajuan
Written at Rabu, 25 Ogos 2010 | back to top

kami pembangkang..
ana third speaker..ya allah.. ana x pernah ada pengalaman berdebat... sebelum tu ana pernah lah tngok org berdebat, ya allah lantang sgguh diorang mnyampaikan hujah.. tercengang ana, x terungkap di bibir sama sekali..
3 hari sebelum debat.. ana sukarela tanpa dipaksa untuk berdebat,... x pernah pun, ok x pe. ana akn try, ana suka mencuba sesuatu yang baru. ayh ana pun pernah berdebat.. insyaallah ana boleh..minta pendapat ayah ana
ni mmg semangat gile...

2 hari sblmnya.. ana berdebar.. ana mintak pendapat budak form1,yg jadi pembangkang jugaklah..,kak najat.. kak diana,kak khalidah.. byk lagi.. ana tngok care diorang ckp mmg power..
''besok start nye debat, cam ne ni huda?"
ta pa pe pnye gelabah...separuh menangis ana...

balik rumah minta pendapat ayah... "kak.. senang je debat ni.. kena byk mmbaca dan pandai bercakap,ayh tau kakak boleh.. kakak pndi bercakap"
bincang n bincang..

hari rabu.. debat bermula..
sepanjang hari ana kecut perut... ana minta pendapat kak ummu,form 3. bagus betul die tu..
idea die bernas..

tiba lah waktunya.. nak duduk kat meja tu..hnya allah yang tahu..berdebar!
sementara tu ana tulis ape nak cakap..salin nota..gelabah betul..alya pun perasan mka nampak takut..
ok..diorang pun berhujah..
tiba nya giliran ana..bismillah..er.. mmg takut.. once ana berdiri kurang sikit.ana pun buka bicara..
ana nak bace point tadi.. ana pun ambillah kertas tu.. "apa benda aku tulis ni"

masalah ku yang pertama: x faham tulisan sendiri..

ke dua:takut berdiri di khalayak ramai

ke tiga; pihak lawan, muka die menakutkan..

ana pun cakap je lah tanpa melihat kertas..sikit2 lah..mnggelatar suara ana..
ana keluarkan peribahasa..
dan masa ana pun habis..

penggulungan pula
naim selaku ketua pembangkang yang akn bercakap

satu kesalahan ana(yang ana sedar, mgkn byk lagi); ana mencelah penggulungan pihak kerajaan
mana boleh sepatutnya.. ana mane tau.. sedih.mentah lagi kan, tak tau ape2

alhamdulillah kami berjaya.. ana sampaikan kat ummi n ayah ana.. mereka happy



ini saja cerita ana.. yang tak tau ape ape.. hanya mgharap doa dan smgt yang diberikan..
maaf kalau ada kesilapan bahasa.yang baik itu drpd allah.. yang sebaliknya dari diri ana sendiri..

doakanlah kelas 2 hassan al basri menang